Vervreemding & relaties

Whooop.. zoveel mooie inspiratie.. en het komt me van alle kanten 'aanwaaien'. Wat natuurlijk niet correct verwoord is, want mijn huidige trilling zorgt hiervoor. Mensen voelen dat, zonder te beseffen / hoofdelijk te weten.. maar stemmen er maar wat graag op af.


De link naar deze lezing kwam gisteren via mijn sportschoolvriend binnen, waarvoor dank:
Paul Verhaeghe - Vervreemd zijn. Op zoek naar je authentieke identiteit

https://www.youtube.com/watch?v=rCuDREckwxk


En deze link kwam vanochtend m'n whatsapp binnen vliegen via een vriendin uit Amsterdam, wederom dank!

Psychiater Jim van Os: ‘De kwaliteit van onze relaties is het fundament van ons leven'.



Beide artikelen / lezingen hebben -voor mij persoonlijk- vooral een enthousiasmerende werking; de dieper liggende reden om met dit onderwerp bezig te zijn, wordt weer even haarfijn uitgelegd.

Ik vind het zo leuk dat mijn immer intense drive om te helpen helen etc.. nu omgebogen wordt in samen vieren, eren. Dat voelt als zo'n gezonde ontwikkeling. Vooral omdat daar veel meer een samen / verbondenheid in zit voor mij.. ipv ik-help-jou.. eenrichtingsverkeer. Heel blij hiermee.

Comments

Popular posts from this blog

Verwelkomen en loslaten

Thee in de woestijn